Klantgerichtheid: logisch én belangrijk
Bij ons staat klantgerichtheid centraal. Het is één van onze kerncompetenties én een belangrijk doel in ons strategieplan. We willen dat klanten zich gehoord en geholpen voelen. Daarom meten we continu hoe tevreden zij zijn over onze dienstverlening via klanttevredenheidsonderzoek (KTO). Onze huidige score is 76%. Daar zijn we blij mee, maar we willen doorgroeien naar 84%. Dat doen we door te leren van collega’s die uitblinken in klantgericht werken.
Een mooi voorbeeld
Een mooi voorbeeld is een collega van team Vergunningen Bouw. Hij scoort 100% op klantgerichtheid. Zijn aanpak?
- Goede kennis van wet- en regelgeving, procedures en bouwtekeningen.
- Persoonlijk contact met de aanvrager of architect. Hij belt altijd even op, legt alles uit en denkt mee.
- Inlevingsvermogen. Hij begrijpt dat een aanvraag belangrijk is en dat er veel bij komt kijken.
Hij werkt regelmatig op locatie bij de gemeente. Zo blijven de lijntjes kort en is er goed contact met alle betrokkenen.
Zijn manier van werken is een inspiratie voor ons allemaal. Zo blijven we bouwen aan een klantgerichte organisatie.